За Паузите …

 

      Нямаше ме тук дълго, но не съм избягала, не съм забравила, нито съм си отишла. Просто пауза! Паузата е едно от ония житейски действия, при които ни няма някъде, но пък сме другаде. Ние сме там, където имаме да вземем уроци, да изживеем нов опит, да постигнем още мъдрост, за да се върнем по-богати там, където ни е нямало. Паузата не е бездействие, всъщност тя е действие вътре в нас – самозавръщане, ровене вътре, подреждане, обезвреждане.

      В живота, както и в природата, паузи няма. Движението е неспирно. Нищо не спира своя ход, макар и за малко. НЕдвижението съществува само в нашите представи, а те често изкривяват реалността. Паузите в живота са усещане, знак от душата да спрем, да изчезнем, но само от някои аспекти на живота ни. Усетим ли този знак е нужно да му се подчиним. Останем ли там, където душата не иска да бъде, можем да си навлечем неудовлетвореност от нас самите или неудачи. Да се подчиним смирено на душевния порив е постигане на хармония, синхрон със себе си. Така системата душа-действие е в баланс, няма конфликтност вътре и паузата започва да работи…за нас!

      Докато ме нямаше тук изпитвах желание да пиша, в главата ми се изливаше порой от мисли, провокирани от природата, хората и ситуациите край мен, но някой сякаш не ме допускаше до листа, до компютъра…Съпротивлявах се и когато успеех да направя пробив на своебразната обсада, резулатът беше жалък – мисълта секваше. Подчиних се и дочаках! Но вече съм друга, всъщност съм същата, само мъничко по-богата с опит от нови уроци. Завръщам се още по-готова, по-открита и откриваща.

      Паузата не е ваканцията, дадена ни от работодателя. Тя не е нито взиране в тв-екрана, нито излежаване на плажа. Тя не е ленност! Тя е мълчание със себе си, тя е вглеждане в малкото дете, в домашния любимец, в цветето, в гората, в простора. Паузата е изживяване на неизживяния траур, на неизразената агресия, на не показаната любов.

      Понякога може да ни се струва, че сме влезли в прекалено дълга пауза и сякаш няма път, който да ни изведе от нея. Заблуда! Път има! Душата го е начертала, още когато ни е вкарала в паузата, но щом не сме тръгнали по него, значи не сме намерили силата да го извървим. Никой и нищо не ни държи в паузата, освен собствената ни нерешителност или неподготвеност. Щом боли, значи е време … да тръгнем!

      Докато пиша легнала по корем, дакелът ми Луси дойде при мен, бутна ме с муцунка като знак да се обърна настрани и се гушна в мен. Облиза ме няколко пъти, отпусна се и бързо заспа.

      Ти имаш ли нужда да се гмурнеш в нечии обятия, да поискаш топлина, да благодариш с целувка? – Да-а-а!

      Е, време ти е за пауза!

Аз – Ива, направих своята и съм тук, отново!

9 thoughts on “За Паузите …

  1. Pingback: Как се вижда любов? | Гола пред теб

  2. Привет,Ив!
    Сега,след като отново „дойдох на гости“ при теб,с удивление конктатирам,че това,което съм поствала го няма.
    Както и да е. :)))
    Поне да знаеш,че те бях напрегръщала яко…. :*

  3. Zdrasti Ive,nezavisimo,4e ne sam pisala svoia komentar iskam da ti kaja,4e sam 4ela po4ti vsi4ko napisano ot teb.Radvam se,4e jivota ti e dal vreme i sili da „tvori6″po svoemu.No za men nai-vajnoto e, jiteiskia opit,za6toto ako ne biaha zad garba ti izminalite godini edva li 6te ima6e tova mnenie po mnogo ot vaprosite.Viarno e,4e triabva da se radvame na malkite ne6ta,naitina slanceto vseki den gree razli4no,ve4e miri6e na esen,nebeto pla4e kato ni izpra6ta salzi ot kapiki dajd,viatar dura i navan i v du6ite-triabva da se podgotviame za dalga i ma4itelna zima.Kolkoto i da e biala i krasiva tia/niama osnovatelna pri4ina/az ne ia obi4am i jiveia s nadejdata za proletta.No………mnogo se otvliakoh,tia e tolkova dale4e.Ti nali ni u4i6 da jiveem za miga,za6toto „v4era niama da se varne,a utre moje da ne doide“.Neka e dobar dnes denia ni,zaeno s „tvoeto zavra6tane“ ot nito kratkata,nito dalgata pauza,a tazi pauza,neobhodimata za sabirane na novi idei i misli,koito da 4etem vsi4ki nie.Na dobar 4as i DERZAI IVE!!!

    • Радвам се, Дари, че съм те провокирала да оставиш своя коментар. Мисля, че за тези, които ме четат е не по-малко важна и обратната връзка – мненията, различния опит и познанието на другите.Изкушавам се да ти върна коментар, защото намерих в твоите думи интересни провокации🙂

      Да, житейският опит е важен, но той не се измерва с броя преживяни години, а с пъстротата на изживяните житейски ситуации, с начина, по който ги е интерпретирала душата и разума, с трайната следа, която е оставил опитът у нас.

      Зимата е красив и спокоен сезон, защото ни „праща“ в почивка. Всяко нещо в природата има своето отражение в живота. Както на природата и е необходим този сезон, за да се прероди, така и ние се нуждаем от зимния покой. Колкото и да не я харесваш, посрещни зимата с радост и благодарност, че я има и ще я преживееш без досада😉

      А сега ти пожелавам топла, мъдра и пъстра като живота есен – това е сезонът на зрелостта и мъдростта. И нека плаче природата! Сълзите са израз на чувство и е здравословно и красиво да ги пускаме, независимо дали са от радост или от болка.

  4. Липсваше ми,Ив!
    Беше ми пусто,но не празно.Чаках те!
    Беше утаено и знаех,че като се появиш…всичко ще е по старому и пак ще е слънчево.Има хора,с които дори и да не говориш-усещаш,че са до теб!
    Прегръщам те! :)))

    • Нищо и никога не може да е „по старому“. Слънцето днес, грее по-различно от вчера, утре ще е различно от днес…И с нас е така. Нещата остават същите само в представите ни, сътворени от нашите мисли!

  5. Добре заварила отново, Иве!
    Очаквах те с нетърпение и си струваше.
    От известно време си задавах въпроси за това защо не се случва излизане от прекалено дългата ми пауза.
    Твоето ‘ново ястие’ ме подтикна към размисъл, който ми даде насоки.
    Благодаря ти и наслука! Целувки!

    • 🙂 Радвам се, че ти е вкусна храната ми! Знаеш, че съм фен, не само на вкусното, но и на здравословното. Тази комбинация дава сила, здраве и…ЩАСТИЕ, разбира се! Яж, Кате и добър апетит! Прегръщам те!

Вашият коментар

